Om mig

Mitt foto
Jag har ett stort hjärta och vill alla väl.....

fredag 29 oktober 2010

Astrid Lindgrens Värld

Nu har jag förberett så mycket jag kan inför imorgon. Jag, Gösta o min systers barn ska nämligen till ALV. Dom har höst marknad o alla skådespelare är där oxå. Det ska bli riktigt riktigt kul vill jag lova.

Så ikväll har jag bakat pizzabullar, köpt festis o ballerinakex. Det ända jag måste fixa med imorgon är att sätta på kaffe o ta med det.

När jag hade bakat färdigt pizzabullarna gick jag ner till grannen o hennes syster för att bjuda på några o dom va hur snälla som helst. Dom är väldigt raka o det är något som jag uppskattar, jag vet liksom att dom menar verkligen vad dom säger.
Iallafall så fick dom mej lite på fall idag.
Jag är inte van vid att få höra "Tack men när ska du börja ta hand om dej? Du tar hand om alla men vem tar hand om dej? På onsdag kommer vi upp när du har lagt grabben o ger dej massage."

Jag blev liksom like chockad över att det är så uppenbart. Jag vet att jag gärna tar hand om andra o jag vet att jag väldigt ofta glömmer bort mej själv. Men att få höra det i ens ansikte ibland kan bli lite otäckt.
O genast börjar jag tänka att vad ska jag göra för att visa min tacksamhet om jag nu får massage (jag tror ju självklart inte på det förens det händer).

Inte kan väl jag bara få saker utan att ha gjort nåt. Funkar det så???

Men samtidigt har jag haft en liten period nu där jag har behövt att ta hand om mej o inte lika ofta höra av mej till mina vänner. Jag har liksom fokuserat på mej, Gösta o familjen i första hand.
Tyvärr har detta gjort att endel har missuppfattat min tystnad med att något inte stämmer.
Men när jag inte mår bra MÅSTE jag ta hand om mej själv först. Det går liksom inte att stötta vänner (när jag vet att det finns andra som kan stötta dom som behöver stödet) om jag själv inte mår bra.
Borde vara självklart tycker jag men tyvärr är det inte det för alla.

Bara en sån sak att jag verkligen ÄLSKAR att bjuda hem folk på middag eller fika o jag kräver bara att man ska säga tack. Men när det då finns dom som bjuder hem en på middag o att man då ska börja dela på kostnaden då blir jag bara trött. Jag kan nog lova att de som klagar över det har det bättre ekonomiskt än jag men för mej är det en självklarhet att man bjuder hemma hos mej.
O tro mej att vi har diskuterat detta ämne o alla tycker som jag, tills man är hemma hos dom nästa gång.
Jag måste sluta vara snäll.
Men det är faan inte lätt.


Det blev visst massa gnäll men ibland måste man få ur sej det.
Jag har fått reda på att jag är frisk, eftersom dom inte hittar nåt fel på mej. Men ska på återbesök om ca 3 v eftersom mitt problem inte riktigt vill sluta...

Nu blir det sängen för kl 7.30 är det dax att gå upp o koka gröt. mums mums.

Ta hand om er.
Kram H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar