Om mig

Mitt foto
Jag har ett stort hjärta och vill alla väl.....

lördag 13 november 2010

Jag flyter på vågen... :)

Jag va på kurs torsdag fredag. Kursen i sej va toppenbra. För dom som inte kunde det jag visste.... Men många skratt fick jag av kollegor från olika ställen i landet.
O pga att jag kunde så mycket blev det liksom så att jag fick vara en kompetens som resten av gruppen hade fri tillgång till. Det gjorde mej inget men det känns konstigt när dom andra 15 deltagarna va så tacksamma över kurs om hur mycket dom hade lärt sej o så mycket dom ville hem o ändra på. Medans jag kom fram till att jag vill hem för att vi har det så jävla bra på min butik.
Att höra de avstånd som vissa har mellan sina kollegor är skrämmande. Att man ser ner på endel för att man inte har samma arbetsuppgifter.
Men det har nog mycket med att göra att jag verkligen inte gillar när man inte behandlar folk på samma villkor.
Men på resan från Lärcentret kom en av mina handlerare fram o ville prata med mej. Jag va verkligen inte berädd på den feedbacken jag fick.
Han skulle prata med några kollegor på måndag om mej.
Hans egna ord: "Du har sån potencial att prata på ett tryggt o lugnt sätt så du kan inte bara var i en butik. Du har en lyhördhet till medmänniskor som vårt företag behöver. Jag vill ha dej som en kollega inom handledare o jag kommer se till att du blir det. Om du vill."
Jag blev chockad över hans ord men svarade direkt att jag var intresserad. Sen sa att jag verkligen jobbar med att ta emot positiv feedback. Mina negativa sidor är jag väl medvetna om, o det gör inget att jag blir påmind om dom...
Jag har gått o smakat på dom här orden. Det var 3.e gången som jag har honom som handledare (i 3 olika läraktiviteter)o han sa att han har hela tiden tänk o hoppats på att jag skulle söka en sån tjänst så nu ville han inte släppa mej, den här chansen.

Det händer lite mycket nu känner jag, positiva saker :)
Jag fick otroligt bra feedback från min chef o även en annan kollega som jag inte har stått så nära förut.O sen en annan sak som jag inte törs berätta om.
Men jag kan inte sluta undra är det meningen att man får må bra?? Alltså jag? Vad har jag gjort för att förtjäna det??
Jag kan inte sluta tro att om jag tror på det för mycket så kanske det slår tillbaks tusen gånger om. Jag har ju varit med om det förut... Men jag känner mej så lugn o det är just det jag är rädd för. Är det möjligt att jag får känna så här???
Jag passar på alla fall o flyter på vågen :)

Kram H
När ingen ser, går jag i hemlighet o ler... :)

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att höra att så många roliga saker händer i ditt liv just nu. Det är du värd! Jag har förvarnat lilla A också att du är på ingång om en och en halv vecka, så nu är han redo för en massa mys med faster :) Kram Frida

    SvaraRadera
  2. Tack för dom snälla orden. Jag försöker låta dom stanna hos mej utan att jag kommer med bortförklaringar. Ja det kommer bli intensivmys men det är bara härligt.
    Kram H :)

    SvaraRadera