Om mig

Mitt foto
Jag har ett stort hjärta och vill alla väl.....

söndag 14 november 2010

Jag borde verkligen sova nu men jag kan inte...
Jag är så förberedd inför imorgon så jag håller på att spricka.
Det är den 15 november o som jag har väntat.
Det är nämligen så att julartiklarna i butiken släpps.
O jag ska imorgon möblera om på min underbara ölavdelning. :)
Jag har ett biologiskt barn o sen har jag min ölavdelning...

Så jag borde verkligen sova men jag har redan massa energi... Trotts att jag nu sitter i jäspar..

Det kommer bli så fint när jag är färdig. Sätta upp skyltar o titta på dom fina ölflaskorna.

O sen tänk vad några sms, telefonsamtal o kommentarer kan göra :)

I helgen har vi hunnit med 2 st barnkalas. Igår va det en gammal dagiskamrat från bynn som fyllde o idag en dagiskamrat.
Gårdagens var ett hederligt kalas hemma... Med 6st barn o dom lätt som 15st..
Det är på kalas man ofta märker hur föräldrar är med regler har jag tänkt på.... Jag har många regler för Gösta men lättar på dom vid kalas... Men jag låter inte barnen sitta eller stå på bordet på kalas....

Idag var det discobowling... med 17 barn. Behöver jag säga att föräldrarna fler än en gång tackade för att jag o 2 föräldrar stannade kvar....
Först va det pannkakor o sedan kladdkaka. O för att göra av med lite energi fick då barnen bowla. Det va riktigt roligt att se grabbarna dansa runt som dom gjorde.
Jag tog ansvar för Göstas bana så 3 killar som stod o dansade med hela kroppen o sjöng med så gott dom kunde trotts att det var på engelska... Men roligt hade dom o trötta va dom när alla gick hem.
Men jag kan ju säga som så att det kommer dröja länge innan jag kommer göra ett sånt barnkalas. För så många barn... Födelsedagsbarnet hade inte tid att leka eller säga knappt hej till alla.
Eller så kanske det berodde på att födelsedagsbarnet blev så arg o besviken på att han inte satte strike på första försöket.. Så han satt o grät resten av kalaset...

Men sånt är livet. Nu ska jag försöka sova. En stor dag imorgon o sedan de resterande 5 arbetsdagarna den här vecka.
Gissa om jag kommer sova gott på lördag... :)

Kram H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar